neděle 18. října 2015

Gastro food fest Litoměřice - již potřetí!

Krásné nedělní odpoledne! 
Minulý článek byl o běhání, takže abych to trochu vykompenzovala, bude to dnes o jídle.

Již třetím rokem se na výstavišti v nedalekých Litoměřicích konal Gastro food fest - festival, na kterém se prezentují dobré severočeské restaurace a další podniky. Tuto akci jsem navštívila loni i předloni a pokaždé jsem byla moc spokojená, a tak jsem si jí nemohla nechat ujít ani letos.

Do Litoměřic jsem se vydala v sobotu dopoledne společně se svým přítelem a jeho rodiči. (Byla skvělá volba jet ve čtyřech, protože jsme toho hodně ochutnali a zas tak moc se nepřejedli:)) 
A co jsme všechno ochutnali?

Jako první jsme zamířili ke stánkou restaurace Steak Grill (Roudnice nad Labem), kde jsme okusili texaskou chilli polévku, která byla plná mletého masa, fazolí, chilli a jalapeňos papriček. Byla výborná, ale po pár lžících jsem myslela, že shořím!
Můj Tadeáš, který je odborník na pěstování i pojídání pálivých papriček, si totiž s kuchařem dohodl, aby nám polévku posypal rovnou čtyřmi druhy. :)


Dále jsme z té samé restaurace ochutnali Angus cheese burger (výborný, stejně jako vloni!) a ještě luxusní, polokrvavý stejček Chimichuri s bramborami a máslovou kukuřicí. 


Po skvělém gurmánském zážitku ze Steak grillu jsme zamířili ke stánku s Husími játry, které mě osobně nikdy nezklamou. Od husích jatýrek jsme pokračovali ke stánku staré gardy Asociace českých kuchařů, kde jsme vyzkoušeli pohankový tatarák
Mně osobně kvůli velkému množství kmínu moc nenadchl, ale přesto dávám palec nahoru za to, jak lahodný "tatarák" se dá připravit i v bezmasé variantě!

Co jsme ochutnali dále, byla vepřová žebra ve sladké indonéské marinádě se salátkem coleslaw a teplým, domácím chlebem. Salátek a chleba byli znamenití, žebírka také nebyla špatná. (Restaurace Resort Cukrovar)
Foto jsem bohužel nestihla udělat. :)
Ve stejném stánku jsme si ještě dali domácí gnocchi s omáčkou z parmské šunky a jelením steakem.


Přestože jsme již byli dost plní, stále zbývalo hodně věcí, které jsme chtěli ochutnat. 
Třeba brambory se sýrem raclette, od kterých jsem hodně očekávala ale malinko mě zklamaly - sýr byl sice dobrý, ale brambory docela studené. Věřím, že kdyby bylo jídlo vařící, bylo by úplně jiným zářitkem. :)


Ke konci jsme ještě zvládli hovězí pupek v rozpečené bagetě z biskupského pivovaru Litoměřice. Hovězí maso moc nemusím, takže mě víc uctila bageta než její náplň. Připravené to bylo však moc dobře, to se musí nechat.:)


Nyní už jsme byli opravdu nacpaní k prasknutí, ale na sladkou tečku ještě místo bylo. Zkusili jsme specialitku restaurace Cukrovar: smaženou zmrzlinu s příchutí matcha čaje v kokosové strouhance s omáčkou z granátového jablka. Tahle teplá "zmrzka" mi možná chutnala úplně nejvíc z celého letošního festivalu. :)


Jak je vidět, i letos jsme si festival náležitě užili a ochutnali spoustu dobrot. Všem severočechům ho můžu doporučit všemi deseti! 

2 komentáře:

  1. Už loni jsem si říkal, že půjdu. Nešel jsem. Stejně tak letos. Pak tu sedím a slintám nad tvým článkem :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!