úterý 8. dubna 2014

Naše čtrnáctidenní putování, díl 2. -> Kuala Lumpur

Do Kualy Lumpur jsme dorazili v úterý odpoledne po několikahodinové cestě autobusy a metrem. Ihned jsme se šli ubytoval do zarezervovaného hotelu, který se nacházel v čínské čtvrti přímo nad obrovským tržištěm. Po ledové sprše a krátkém odpočinku jsme se vydali na první průzkum města.

Začnu tím, co se mi líbilo na celé Kuale úplně ze všeho nejvíc - Indické restaurace. Indickou kuchyni miluji a tady v Malajsii byla strašně levná a strašně dobrá, a navíc byly indické restaurace na každém rohu. Zkrátka ideální kombinace. Nedaleko našeho hotelu, přímo naproti hinduistickému chrámu jsme se straaašně nacpali a já jsem zde měla jeden z nejlepších gurmánských zážítků svého života.
Indická placka Masala Tosai - je plněná takovými zvláštními šťouchanými bramborami a namáčí se do různých pálivých omáček. K tomu jsme měli ještě další placku - Roti Canai, což byla spíše taková tažená palačinka. (mohli jste si vybrat, zda jí chcete jen tak, nebo něčím plněnou).
Tyto dvě obří placky stály cca 20Kč - gurmánský orgasmus za málo peněz, to bylo něco pro mě!!!
Indové jedí obvykle rukama. Já jsem si teda vždycky radši dopomohla aspoň vidličkou, ale Mírovi to hezky šlo...
Po výše zmiňované luxusní obědovečeři jsme prošli velkou část města. Byl zde zajímavý kontrast vidět mešity a vedle toho obrovské mrakodrapy...
Cestou jsme potkali nějakého známého herce z filmu Rivalové. Pro mě to teda byl úplně neznámý člověk, jelikož jsem filmy docela netknutá, ale Míra z něj byl nadšený a všichni jsme se s ním museli vyfotit :) 

Navštívili jsme mj. i největší mešitu v Kuale (každý pátek se sem nacpe přes 15 000 muslimů). Abychom mohli dovnitř, dostali jsme velice slušivé oblečky...
Odpolední procházku po městě jsme zakončili v místním obrovském parku a cestou domů jsme si vymáchali nožky v takovém umělém vodopádu...

To byl tedy první den v Kuale. Druhý den jsme měli také perný program - po vydatné snídani* jsme se zašli podívat k Petronas towers. Nahoru jsme však nešli - dva dny předtím jsme totiž byli na Taipei 101 a navíc byl vstup nahoru poměrně drahý...

  

Po focení u Petronas towers jsme jeli na další ze známých turistických cílů v Malajsii - Batu Caves. Jedná se o jeskyně na okraji města, ve kterých je něco jako hinduistický chrám. Všude okolo jsou opice a netopýři, takže to tam trochu smrdělo, ale jinak to bylo moc hezké.



Večer jsme se zajeli podívat do jednoho z obrovských nákupních center - nejprve se mi tam moc nechtělo, protože jsem si bláhově myslela, že si nic kupovat nebudu, kvůli nedostatku místa v mém batohu. Když jsem ale viděla ty super ceny a krásné věci, hodila jsem místo v batohu za hlavu a nakonec jsem odtamtud odešla s kraťasy, riflemi, tričkem a kabelkou :D (zpětně musím podotknout, že ačkoliv jsem si myslela, že už do toho svého pětadvacetilitrového batohu fakt nic narvat nemůžu, nakoupila jsem během této cesty ještě spoustu dárků a suvenýrů a na konci jsem se sama divila, jakou má můj batoh kapacitu...) 

Tohle tedy byly naše dva dny v Kuale. Další den ráno jsme vyrazili autobusem směrem na sever do Cameron Highlands, což bylo místo, kde jsme sice kvůli nedostatku času strávili jen jedno odpoledne, ale chytlo mě za srdce z celé Malajsie úplně nejvíc.
_______________________________________________________________________
*Na závěr povídání o Kuale Lumpur ještě ukázka místní snídaničky - slaná, hnědá, slepená rýže plněná masem a (zřejmě) ořechy a k tomu sójové mlíčko. Každý den bych to asi jíst nemohla, ale musím říct, že po tom člověk neměl několik hodin vůbec hlad :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář Vám moc děkuji!