pondělí 21. dubna 2014

Víkend na Green Islandu

Druhou polovinu našeho pobytu jsme se rozhodli více zasvětit poznávání Taiwanu. Začali jsme s tím tedy už tento víkend - zatímco Míra s Ivčou vyrazili do Kentingu, já a Káťa jsme si vyjely na Green Island, což je jeden z malých ostrůvků příslušících k Taiwanu. (pro snadnější orientaci jistě poslouží mapa - Green Island je dole na jihovýchodě)

Vyrazily jsme v pátek ráno vlakem do města Taitung a odtamtud pak trajektem. V průvodci a na internetu psali, že trajekt strašně houpe, a že na něm spousta lidí zvrací. Mávly jsme nad tím rukou - nám se přece blbě nedělá - a dopřály si v přístavu před nástupem na trajekt poměrně velký obídek.
Hromada nudlí s mořskými plody před houpavou cestou - později jsem si na lodi docela vyčítala, že jsem se tak přecpala, protože na tom, že ta loď extrémně houpe opravdu něco bylo :) Naštěstí jela jen 45 minut, a tak jsme cestu přežily bez úhony.
V přístavu na Green Islandu na nás čekala paní, u které jsme měly zamluvené ubytování. Půjčila nám kola, ona sama jela před námi na skútru a s batohy na zádech jsme jely asi šest kilometrů do našeho hotelu. Na tom by nebylo nic moc namáhavého - kdyby nebyl Green Island tak hornatý a my jsme nevyfasovaly skládačky bez přehazovačky :) Paní tedy na nás musela čekat v každé zatáčce, ale nakonec jsme do našeho ubytování asi za půl hodinky dojely.
Ještě to odpoledne před večeří jsme šly s Káťou na kratší, asi dvouhodinovou túru do místních kopců. Byla jsem šokována z toho, že všude okolo nás běhala spousta ještěrek. Pokaždé, když zašustilo křoví, strašně jsem se lekla, ale po chvíli jsem si už zvykla. Kolem nás bylo také mnoho pavučin s obřími pavoučky, ale ti se mnou kupodivu vůbec nic nedělali a vesele jsem skrze ně procházela...
Cestou jsme potkaly roztomilá kůzlátka :)
Jeden z nádherných výhledů a úplně vlevo naše ubytování :)
Toulky džunglí a v popředí malá pavučinka :)
Po túře a po večeři, kterou nám naše paní domácí připravila, jsme vyrazily na slané horké prameny. Slané horké prameny jsou opravdovou raritou - nachází se jen na třech místech na světě, a to v Japonsku, na Sicílii a právě tady na Green Islandu. Bazénky byly umístěny pár desítek metrů od moře a pod širým nebem, kdy na nás svítily hvězdy, jsme si dopřály opravdový relax. Dokonce tam bylo i velmi málo lidí, což dokazuje následující foto.

V horké vodě jsme se dostatečně zrelaxovaly a poté jsme se už jen odebraly do postele, kde jsme po náročném dni padly za vlast.
Náš druhý den na Green Islandu jsme započaly v šest ráno osmikilometrovým proběhnutím.
Bleskurychle jsme se osprchovaly a už na nás čekal před hotelem řidič na skútru, který nás odvezl na šnorchlování (šnorchlování v moři jsme měly v ceně ubytování - paráda) Zážitkem pro nás byla už jen samotná cesta na skútru - jeli jsme šest kilometrů na malém skútříku ve třech lidech a ještě k tomu bez helem... Taiwanci se s tím prostě nemažou a docela by mě zajímalo, jak by to řešili, kdyby se nám něco stalo :D Naštěstí jsme cestu přežily a po rychlé snídani v centru Green Islandu jsme vyfasovaly neoprény, šnorchly a brýle a šly se se skupinkou dalších asi deseti taiwanců potápět.
Potápění na Green Islandu bylo jedním z nejkrásnějších zážitků za celý pobyt! Viděly jsme takové barevné ryby, o kterých jsem neměla sebemenší tušení, že existují. Růžovo-zelené, duhové, žluto-fialové, černé se stříbrným ocasem, černé se zářivě žlutým ocasem, co vypadal jako mašle atd. Dokonce jsme dostaly i toustový chleba, kterým jsme mohly rybky krmit, a tak byly přímo u nás. Byla to fakt nádhera!
Po šnorchlování jsme byly dopraveny zpátky do našeho hotelu, kde jsme přesedlaly na kola a vyrazily na objížďku ostrova. Vzhledem k tomu, že má po obvodu pouhých 18 kilometrů, zvládly jsme to za necelé tři hodinky hravě na našich skládačkách. Během naší okružní jízdy jsme viděly spoustu krásných vyhlídek - azurově modré moře, jeskyně, skalní útvary a všude spousty zeleně - ne nadarmo se ostrov jmenuje Green Island. Dále jsme měly možnost si prohlédnout areál bývalého vězení. (Ano, tento nádherný ostrov je mimo jiné proslulý tím, že tam bývalo - a stále je - vězení. Lidé si však tady z toho dělají docela srandu, a tak je do vězení stylizováno mnoho barů, restaurací nebo obchodů)

Po okružní jízdě po ostrově nám vyhládlo, a také jsme si chtěly dopřát nějaký gurmánský zážitek. Gastronomie Green Islandu se skládá z dvou hlavních pilířů - tím prvním jsou ryby & mořské plody a tím druhým srnčí maso. Všude tady totiž běhají srnky a lidé je s oblibou jedí. Nejdřív nám to přišlo trochu morbidní, protože srnečky byly fakt roztomilé, ale nakonec jsme se od tohoto pocitu odpoutaly :) - Daly jsme si totiž combo menu pro dvě osoby, které se skládalo z: rybí polévky (nebyla špatná, ale babička teda dělá na Vánoce lepší), sashimi (syrová ryba, která byla naprosto znamenitá a výborná), hromady teplé zeleniny a talíře plného srnčího masa na cibulce a na zázvoru. K tomu samozřejmě nechyběla rejže. Nejdříve jsme měly problém takovou hromadu jídla sníst, ale bylo to tak dobře připravené, že jsme to zvládly :)
Tohle byl zatím jen první chod :)
Po obědě jsme už měly sice za sebou spoustu aktivit, ale pořád jsme nebyly moc unavené, a tak jsme vyrazily na další kratší túru - trvala asi tři hodinky a během ní nám oběd krásně vytrávil. Když jsme tedy z kopců sešly opět do města, měly už jsme v žaludku dost místa na to, abychom ochutnali další specialitku - místní "zmrzlinu". Nebyla to však zmrzlina v pravém slova smyslu - spíše hromada ledové tříště zalitá kondenzovaným mlíkem a na vrchu byly různé kuličky a sladkosti z želé, pudinku apod. Porce to byla fakt velká - mušle, ve které jsme tuto dobrotu dostaly, byla velká skoro jako lidská hlava :D
Po zmrzlinové večeři už jsme pomalu ale jistě začaly pociťovat únavu (a taky spálená ramena, jelikož nás nějak nenapadlo vzít si s sebou opalovací krém :)) , a tak jsme už jen procouraly místní obchůdky se suvenýry a odebraly se na kolech do hotelu.
Další den jsme už strávily víceméně jen relaxací, čtením knížek, balením a procházkou k majáku. Z předešlého dne jsme přeci jen trochu cítily, že nás bolí nožky. V půl třetí nám jel trajekt zpátky na Taiwan do města Taitung. V Taitungu jsme se prošly po centru města. Zjistily jsme, že v obchodech mají to samé co u nás v Hualienu, daly jsme si večeři a v sedm nám jel vlak domů.
Na kolej jsme dorazily poměrně vyřízené (a vymrzlé z klimatizace ve vlaku), ale s naprostou spokojeností, protože výlet na Green Island byl opravdu znamenitý! Ohodnotily jsme ho jako jedno z nejkrásnějších míst na Taiwanu, které jsme zatím viděly.