úterý 11. února 2014

Ayutthaya

Třetí den v Thajsku jsme se vydali na menší výlet mimo Bangkok - naším cílem byla Ayyutthaya, bývalé hlavní město a jedna ze světových památek UNESCO. Jedná se o obrovský chrámový komplex, který byl v 18.století zničen Barmou a nyní jsou zde "pouze" ruiny a vykopávky. Pouze říkám proto, že se bylo opravdu na co dívat.

V Thajském vlaku

Do Ayyutthayi jsme cestovali vlakem. Už jen jízda samotná byla velký zážitek - jedna cesta trvala cca 2 hodiny a za zpáteční jízdenku jsme dali 35 bathů - to jest méně, než 20Kč! (tady by se měly České dráhy poučit...) Cestovali jsme sice třetí třídou, takže čistota vagónu nebyla nic moc, ale každou zastávku vběhli do vlaku prodavači s ovocem, ledovým pitím, brambůrky či jiným občerstvením.
My jsme na cestě zpět vyzkoušeli pytlík čehosi, co vypadalo jak vlasy a balilo se to do tenké palačinky. Jelikož to chutnalo jak chalva, kterou mám moc ráda, moc mi to chutnalo :) 

Hned na nádraží jsme dostali nabídku na taxík s řidičem, který nás bude celý den vozit po jednotlivých místech. (Ayutthaya je dost rozlehlá a památky jsou od sebe velmi vzdálené, takže by to prý pěšky zabralo několik dní.) My jsme si však za levnější peníz pronajali skútry.

Byla jsem zvolena jako druhý řidič a zpočátku jsem měla docela strach, (jezdí se vlevo, je tu velký provoz a téměř nijaká pravidla) ale zvládla jsem to a projeli jsme na skútru skoro vše.

Celá Ayutthaya a její atmosféra se mi velice líbila - spojili jsme kulturu (viz fotky) s adrenalinem (moje první jízda na skútrech mimo známé silnice u nás doma) i s gurmánskými zážitky (mimo výše zmiňovaných vlasů to bylo např. grilované kuřecí maso na špejli za 5-10 bathů), což byla ideální kombinace.  




1 komentář:

  1. Super tipy na Thajsko má CK Ambiera

    http://www.ambiera.cz/de-vyhledavani-zajezdu/10?es=0&sb=0&ci=220&di=220&df=10.5.2017&du=3&bi=0&ar=0&ac=2&cc=0&ca1=0&ca2=0&ca3=0&dt=10.7.2017&tc=p

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!