pátek 28. února 2014

Jak to máme se školou?

Tato otázka jistě mnoho lidí zajímá - přeci jenom, přijeli jsme sem "studovat". Slovo studovat ale opravdu musím dát do uvozovek, protože to tu s tou školou není nijak horké :-)
Je tady cca 100 zahraničních studentů. My čtyři z Česka a zbytek je z Koreje, Číny nebo Mongolska. Kromě několika učitelů na angličtinu (rodilí mluvčí z VB nebo USA) jsme tu jediní bílí, takže se nám opravdu nemůže stát, že bychom "splynuli s davem" Naopak svým vzhledem občas budíme docela pozornost. (Už jsem si zvykla na to, že si jdu ven zaběhat nebo si koupit jídlo a  zastaví mě lidi, zda se se mnou můžou vyfotit - dneska se mi to opět stalo, a to jsem byla upocená a zmoklá jak slepice.)
Jako zahraniční studenti tu tedy musíme povinně splnit pouze 3 předměty, což moc náročné není...První týden jsme obcházeli různé hodiny, abychom okoukli učitele a styl výuky a následně si vybrali to, co nás bude bavit. Bohužel, předměty v angličtině, které by se vztahovaly přímo k mému oboru cestovní ruch tu žádné nejsou  (-> jeden měl být v angličtině, ale když jsme tam přišli, učitel stejně mluvil čínsky.) 
 Zas až tak to ale nevadí, nakonec jsme si vybrali následující: 

 FUNDAMENTAL CHINESE
Čínština pro úplné začátečníky. Tento kurz nám málem pro malý zájem vůbec neotevřeli. Přeci jenom, moc lidí, co neumí čínsky, tu není... Nakonec jsme ale měli štěstí a čínština byla od druhého týdne spuštěna... 
Máme jí v úterý od 6 do 9 večer. Nic moc čas, ale vzhledem k tomu, že máme předtím několik dní volno, je to jedno. 
Zatím jsme měli první hodinu, která pro nás byla velmi vtipná. Učili jsme se vyslovovat čínské hlásky a taky se představit. Druhý den ráno jsem si samozřejmě už nic z toho, co jsme se naučili, nepamatovala. 
No abych to shrnula, není to žádnej med... 

LANGUAGE AND CULTURE IN ENGLISH MOVIES 
Tento předmět, který máme ve středu odpoledne, je veden rodilým mluvčím z Velké Británie. Princip je v tom, že jednu hodinu skoukneme nějaký film v angličtině a další hodiny se film všemožně rozebírá a vedou se o něm diskuze. Takto za jeden semestr stihneme rozebrat zhruba tři filmy. 
Doufám, že po absolvování tohoto předmětu začnu filmům v angličtině víc rozumět... 

INTRODUCTION OF TAIWAN
Tenhle předmět (je ve čtvrtek dopoledne) by nám měl podat nějaké vědomosti o kultuře Taiwanu. Zatím nevím, co si mám o tom myslet - hodinu jsme už měli dvakrát a zatím jsme se jenom navzájem představovali s ostatními studenty a zapisovali do tabulky, jak se kdo jmenuje, odkud je a jaké má koníčky. 
Jinak to bude asi takový sranda-předmět, kde se budeme učit bubnovat po taiwansku a tak... Takže opět nic extra namáhavého... :) 

YOGALATES
Naše škola má výhodu v tom, že si můžeme vybrat z obrovského množství sportovních aktivit. Velmi oblíbený u ostatních je např. ping-pong nebo badminton, ale z toho bych propadla, a tak jsem si zalíbila jógu. Po první hodině jsem byla opravdu nadšená... 
Cvičitelka sice mluví čínsky, ale vzhledem k tomu, že jsem na jógu chodila docela dlouho, teorii moc nepotřebuju, a tak mi to nevadí. Jóga se cvičí od pondělka do čtvrtka každé odpoledne - sice jí mám oficiálně zapsanou v úterý, ale když budu mít čas, budu chodit víckrát do týdne. Po dlouhém běhání je to totiž něco parádního... 

BIKING
Další sportovní hodina, na kterou jsme se přihlásili, je cyklistika. Hodiny se konají o víkendu, vždy třeba jednou za měsíc... Krom teoretické přípravy, která je v čínštině, tudíž je nám k prdu, pojedeme párkrát na různé vyjížďky. Nejdříve se bude jednat o kratší výlety po okolí, stěžejní je ale potom závěrečný výlet, který se koná v červnu na konci semestru. 
Pojedeme 100km někam, tam přespíme a druhý den zase zpět. K tomu, abychom na výlet mohli jet, musíme prokázat svou fyzičku tím, že uběhneme 5km pod 30 minut. Což není žádný problém :)
Je super, že se podíváme někam dál a ještě více zužitkujeme naše koupená kola...  

PIANO PLAYING 
Na tento předmět budu chodit jen tak, bez oficiálního zapsání. (To kdyby se náhodou stalo, že mě to nepůjde nebo přestane bavit. Nechci si pak přivézt domů zbytečnou trojku z hraní na klavír :D) Je to prostě výuka hry na piáno. 
Jelikož zde máme spoustu volného času, rozhodla jsem se, že bych se tu mohla něco málo naučit. Představovala bych si to asi tak, že až přijedu domů, bude ze mě virtuóz, ale nedělám si o svém talentu moc iluze. Přesto to chci aspoň vyzkoušet :)

 To je tedy naše škola. Nic náročného a spousta volného času... Ještě abych nezapomněla, kromě těchto předmětů jsem se zapsala do klubu lidí, kteří si chtějí povídat anglicky. Klub se schází každou středu večer a hrají se různé hry, nebo vystoupení s prezentacemi. Myslím, že je to velmi kultivované využití volného času a třeba to i přispěje ke zlepšení mé mizerné angličtiny :D

NationalDongHwaUniversitySeal.jpg

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář Vám moc děkuji!