pátek 31. ledna 2014

Cesta do Asie & Bangkok

 28.ledna, jsme ve čtyřčlenné skupince vyrazili směr Asie. Hlavním důvodem je sice studium na Taiwanu (něco jako program Erasmus pořádaný naší školou), ale také cestování a poznávání nových kultur a zážitků. Letěli jsme z Prahy přes Amsterdam do Bangkoku. Z dlouhého letu a časového posunu jsem měla trochu obavy, ale jelikož jsem ho skoro celý prospala, skousla jsem to poměrně v pohodě. Naše cesta tedy započala pobytem v Thajsku.
V Praze na letišti před odletem. Zprava my 4, co spolu cestujeme do Hualienu: já, Míra, Ivča a Káťa

Náš stroj :-)

...a první setkání s čínským jídlem bylo velmi pozitivní!

Protože mám spoustu poznatků a nevím, co psát dřív, shrnu to raději v několika bodech:

  • Před cestou jsme byli varováni kvůli místním demonstracím, ale musím říci, že jakékoliv obavy byly (zatím) zbytečné. V hlavních turistických místech se de facto žádné demonstrace nekonají, a pokud ano, tak vás na to místní obyvatelé ochotně upozorní. Díky demonstracím je tu také velmi málo turistů a údajně jsou zde kvůli tomu levnější ceny, což je taky velmi příjemné. 
  • Bangkok je sice špinavý a je tu velké teplo (skok z -15° do +35°C byl docela šokující, odnesl to bolavý krk a rýma), ale je to tu úchvatné - směsice různých vůní a smradů, nespočet aut, skútrů a tuk-tuků - silniční provoz zde nemá absolutně žádná pravidla - a pořád je na co se dívat.
  • Zdejší jídlo - zatím nějak nevím, co si mám o tom myslet. Thajská kuchyně je všeobecně velmi známá a chválená. Zatím jsem ochutnala pouze 2 jídla, která sice nebyla chuťově špatná, ale na můj vkus moc mastná. Ale místní luxusní ovocné shaky a džusy to vynahrazují!
  • PRVNÍ DEN - po příjezdu z letiště jsme se ubytovali nedaleko Khao San(asi nejznámější turistická ulice). Podnikli jsme takovou okružní procházku, projeli se loďkou, ochutnali různé specialitky a pováleli se v parku. 
  • DRUHÝ DEN - navštívili jsme Čínskou čtvrť, jejíž atmosféra byla ještě umocněna tím, že se tento týden slaví čínský nový rok. Velkým zážitkem pro nás byla zběsilá jízda tuk-tukem.
  • V místním turistickém centru jsme společně s velmi milou paní naplánovali program po náš zbytek pobytu v Thajsku -> v následujících dnech nás čeká Ayyutthaya(zítra) a pak národní park Erawan (krásné vodopády a příroda, jízda na slonech, bamboo rafting..) a pak přesun nočním vlakem na jih na Krabi a ostrov Ko Phi Phi. 

první setkání s Pad Thai - trochu mě zkamalo, jak to bylo mastné :(

Plavba loďkou po řece
Khao San road

1 komentář:

  1. Ahoj, zavzpomínala jsem, když i já jsem byla v Bangkoku. Také se mi tam velice líbilo. A v Čínské čtvrti se tenkrát slavil "Rok zajíce" a letos je to myslím "Rok koně". Přeji další krásné zážitky a hlavně pohodu, klídek a radost. Bab. Hana

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!