pondělí 26. května 2014

Víkend s návštěvou

Tento víkend k nám přijela návštěva - David s Kájou a s jejich taiwanským kamarádem Willym, kteří studují na druhém konci Taiwanu na Kao Yuan University. Jejich přáním bylo, aby byl víkend co nejvíce sportovní a aktivní a já myslím, že se nám to pěkně povedlo :)
V pátek po jejich příjezdu jsme si půjčili míč, že si půjdeme zahrát basket. Upřímně, pro mě to byl trest boží - kdo mě zná, tak ví, jak moc nemám ráda míčové hry. (Míč jsem měla v ruce poprvé od té doby, co jsem vylezla z gymplu.) Naštěstí nás však asi po půlhodince pinkání z tělocvičny vyhodili, protože už byl večer. Po večeři jsme trochu poseděli, popovídali, popili, pozpívali a tak. Někteří to protáhli do ranních hodin :)

V sobotu ráno jsme naší návštěvu vzali na túru na Liyu mountain - to je hora, která se tyčí přímo nad naším kampusem a přes kterou se dá přejít ke krásnému jezeru. My už jsme tuto túru jednou absolvovali, ale ani trochu nám nevadilo si jí ještě jednou zopakovat, protože je na ní překrásný výhled na náš kampus a na okolí.

Celá naše sobotní štreka měla cca 25 kilometrů. Zabrala nám tedy celý den. Během odpoledních hodin nám také velmi přálo počasí, ale když jsem dorazili k jezeru, které bylo přímo v polovině výletu, začalo příšerně pršet. Na chvíli jsme se sice schovali, ale poté jsme v naší cestě pokračovali v pláštěnkách - jsme už na déšť tady tak zvyklí, že nás nikterak nerozhodil. 


Když jsme dorazili z túry domů, nikdo už neměl na nic energii, a tak jsme všichni brzy padli za vlast. Druhý den jsme totiž také vymysleli bohatý a aktivní program pro naše kamarády - návštěvu národního parku Taroko, který je od našeho kampusu vzdálený asi 45 minut vlakem. Já osobně jsem tam byla už třikrát, ale národní park je tak velký a krásný, že neustále objevuji nová místa a tudíž se tam ráda vracím. 
Tentokrát jsme nešplhali na žádnou vysokou horu, ale spíše jsme si prohlédli místa okolo hlavní silnice, která národním parkem vede. I ta jsou totiž moc hezká. 



V Taroku jsme našlapali kolem 15 kilometrů. Bohatě to stačilo, protože nás bolely nohy ještě z předchozího dne. (a to je co říct, když já přiznám, že mě bolí nohy:) Navštívili jsme Eternal spring shrine, což je takový domeček-chrám, ze kterého teče vodopád. Velmi oblíbené místo především pro čínské turisty. 
Takhle to vypadá z dálky.
Zdroj: http://91ef69bade70f992a001-b6054e05bb416c4c4b6f3b0ef3e0f71d.r93.cf3.rackcdn.com/waterfall-and-eternal-spring-shrine-at-taroko-taiwan-100232233.jpg


Protože jsme za tento víkend měli v nohách poměrně dost kilometrů, bylo na místě odměnit se nějakým dobrým jídlem. Cestou z Taroka jsme tedy vzali naší návštěvu na hualienský night market. O night marketech jsem se již zmiňovala několikrát a znovu musím zopakovat, že se jedná o jednu z nejlepších věcí, kterou na Taiwanu můžete vidět.
 A co se prodává ve stáncích na takovém typickém taiwanském night marketu? Grilované / smažené chobotnice, kachní krev, steaky, plněné knedlíčky, ovocné džusy, smradlavé tofu, cokoliv z kuřete, kachny nebo jiného zvířete (od prsíček až po celou grilovanou hlavu), sladkosti, zmrzlina, pizza... zkrátka všechno možné. Na některých taiwanských nightmarketech mají i oblečení nebo různé hry. 
Já jsem si tentokrát dala tortillu plněnou vegetariánským masem a oříšky, malé rýžovo-masové knedlíčky a jeden velký kynutý knedlík plněný mletým masem. Jedna věc byla lepší jak druhá. 

Jediné štěstí bylo, že jsme ten den měli takový výdej, jinak by se stal knedlík i ze mně :) (zapomněla jsem říci, že jsem byla ještě brzy ráno před odjezdem do Taroka plavat. Dala jsem si 1,5 kiláčku, což je jeden z mých životních plaveckých rekordů. A ačkoliv to pořádně neumím, nějak mě to začíná bavit!)




Tak tohle byl tedy náš víkend. Myslím, že není třeba víc komentářů - byl opět velmi vydařený. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář Vám moc děkuji!