sobota 22. března 2014

NP Taroko - Jhuilu trail

Pár dní po tom, co jsme přijeli na Taiwan, nám nabídl náš kamarád Su, zda bychom neměli zájem o moc pěknou túru v národním parku Taroko, na kterou člověk musí mít povolení. (jedná se o místy celkem nebezpečnou cestu, kde občas padají ze skal lidem na hlavu kameny, takže sem pouští jen cca 100 lidí denně) No samozřejmě, že jsme zájem měli, a to velký!
Ačkoliv to Su začal vyřizovat už někdy v únoru, povolení jsme měli právě na dnešek.
Vyrazili jsme časně ráno - cesta do Taroka nám trvala na skútech něco přes hodinku. Obdivovala jsem Ivču s Mírou, kteří na skútru minulý měsíc dali devítihodinovou štreku do Kaohsiungu, protože já jsem i po hodině byla celá zkroucená a zmrzlá. Asi jsem zhýčkaná - skútr, co máme doma, je trochu větší a pohodlnější :)
V Taroku jsme šli túru s názvem Jhuilu trail - dohromady jsme našlapali cca 18km a 1517m převýšení, když se to vezme nahoru i dolů. 
Vzhledem k tomu, že jsem se dny předtím opravdu neflákala a naběhala v tomto týdnu kolem 60 kilometrů, dalších pár desítek najezdila na kole a úctyhodný 1 kilometr jsem uplavala (to je na mě největší výkon - plavání totiž nesnáším a pořádně neumím :D), dneska na moje nohy už nějak padla únava a připadala jsem si, jako když nejdeme 18, ale 50km. 
Celá trasa byla ale moc krásná a k tomu jsme chytli nádherné počasí, a tak jsem ty bolavé nohy přežila...









Túra se nám tedy opět velice vydařila. Cestou jsme se často museli přidržovat lan a chvílemi bych cestu přirovnala k nějakým lehkým ferratám. 
Lehký šok nám ovšem připravila Ivča, které uklouzla noha a udělala ošklivě vypadající, dvojité salto přes kameny. Měla ale obrovské štěstí - na to, jak vypadal pád děsivě, je díkybohu jen trochu potlučená, ale (snad) to není nic vážnějšího :) 

Velice unavení, ale v pořádku jsme se vrátili na koleje, kde nás čekala již méně příjemná činnost - praní a balení. Zítra ráno totiž vyrážíme do Taipeie a odtud pak v noci letadlem směr Kuala Lumpur. Máme před sebou čtrnáctidenní cestu s batůžky na zádech do Malajsie, Kambodži a Singapuru. Hurááá!

1 komentář:

  1. Ahoj Verunko, tak tě zdravíme z Benešova. Budeš nám tu dneska chybět, budeme slavit tatáčka a malýho Peťánka. Připravily jsme KTM transparent a balonky :-), Sára je hlavní pořadatelka a maluje na oranžový balonky černou lihovkou ktm, tak nám pošly trochu tepla a sluníčka na terasu ať nám neumrzne zadek. A už te´d se těš na oslavičku tvého návratu. my se na tebe moc těšíme a já s taťkou s tebou pijeme každé ranní i odpolední kafíčko a čteme si tvoje zprávičky a blog. Mám hroznou radost, že tě to tam tak baví.... vidím to na spoustu dalšího cestování a dobrodružství v tvém budoucím životě :-). Máme tě rádi. Objímáme a posíláme pusu!!! Majda. Sára. Malá Majda

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!