středa 19. března 2014

Oslavy, obžerství ale i trocha práce...

...tak v takovém duchu se nesl náš uplynulý prodloužený víkend.

Začnu tedy tou prací. V sobotu, patnáctého března se běžel v Hualienu East Coast Maraton. Chtěla jsem se ho taky zúčastnit, ale bohužel v době, kdy jsme přijeli na Taiwan už byla registrace uzavřená :(
Mohli jsme se ho však zúčastnit jako dobrovolníci. (Já a Káťa jsme to dokonce měly v rámci cyklistického kurzu, do kterého jsme přihlášené, povinné) 
Maraton startoval už v šest hodin ráno a ještě před startem zde bylo spoustu práce - musely jsme tedy vstávat už v půl třetí v noci. V půl čtvrté nás společně s desítkami dalších dobrovolníků přepravil autobus z kampusu na místo startu a vyfasovali jsme žlutá trička.
Náplní naší práce bylo nejdřív přebírání batohů a potom vybírání čipů od těch, kteří již měli závod odběhnutý. (běžel se jak maraton, tak půlmaraton a celkem se mohlo zúčastnit několik tisíc lidí) Práce sama o sobě nebyla nikterak náročná, ale byly jsme příšerně nevyspalé a unavené. A rvalo mi to srdce, když jsem všude okolo sebe viděla ty spokojené běžce.
Zkrátka jsem jim to záviděla - pěkné počasí, úžasná atmosféra a moc hezká trasa podél oceánu. Zde je kraťoučké video, jak krásně to vypadalo -> https://www.youtube.com/watch?v=_ySflRE-BUY
Když všichni doběhli, ještě jsme chvíli uklízeli cílový prostor a poté nás autobus dovezl zpátky do kampusu. Kromě trička jsme dostali diplom, snídani a oběd. Pomáhání na maratonu byla fajn zkušenost, ale jak říkám, příště už ho radši poběžím :)

Co se týče oslav, tak ty byly hned dvě - ve čtvrtek, třináctého března jsem měla narozeniny já a hned dva dny na to je měla Káťa. (a za týden je má Míra, abychom toho neměli málo :))
Vše se neslo v poklidném duchu - byli jsme 4 Češi a 4 naši taiwanští kamarádi. Hráli jsme hry, povídali jsme si, zpívali vtipné písničky a tak...Káti oslava byla večer po výše zmiňovaném maratonu, takže jsme byli všichni docela dost unavení, ale i tak si myslím, že jsme nás oslavili dost :)
Dostala jsem dort, několik přání a moc hezké dárečky. Ty piva v pozadí moje nejsou, těmi by se mi spíš pomstili  než potěšili.. 
Moje nové hůlky na jedení - krásně růžové  a vypadají z jedné strany jako pastelky :D Ještě se s nimi ale naučit pořádně jíst... 
Miau, Su, Lai, Káťa & její dort. Ochutnali jsme tady už několik dortíčků a musím říct, že mě příjemně překvapilo, jak je mají Taiwanci dobré!! 

To jsou tedy naše proběhnuté narozeniny. Do nadpisu článku jsem však zařadila ještě slovíčko obžerství - to pro to, že jsme během víkendu stihli ještě dvě zajímavé večeře. Ta první byla s taiwanskými kamarády, kteří byli minulý semestr v Hradci. Vzali nás do japonské sushi restaurace - myslím, že jsem za život ochutnala už hodně dobrého sushi, ale to, co jsem měla nyní, všechno ostatní předčilo. Bylo to bezpochyby nejlepší sushi, které jsem kdy jedla... 
Nejen, že to bylo dobré, bylo to i obrovské - v ČR mám většinou po sedmi kouscích ještě hlad, ale teď jsem byla fakt nacpaná :D Jeden kousek mohl mít dobrých 100g a k tomu ještě japonská polévka miso.


 Poslední gurmánsko-společenskou akcí, o které se zmíním, byla večeře s anglickým klubem. 
Nevím, jestli jsem už o tom v některém z minulých článků psala, ale každou středu večer navštěvujeme s holkama takový klub, kde se mluví anglicky, hrají se hry apod. s cílem zdokonalit se ve svém mluveném projevu. 
No a lidé z tohoto klubu nás pozvali na společnou večeři do Hualienu, jejíž součástí byly různé společenské hry. 
Byla nám slibována "typicky taiwanská kuchyně", takže jsem se velice těšila, ale byla jsem trochu zklamána - za nemalou částku jsme bohužel neochutnali nic nového ani speciálního. Ale byli jsme v maličké restauraci sami (asi 20 lidí z toho klubu) a pěkně se o nás starali, tak to zas bylo fajn... 
Trochu jsme zde teda viděli, jak jsou ti Taiwanci (něříkám, že všichni) nevyzrálí a dětinští... Mně osobně příšerně vadila jejich občasná uječenost , a tak jsem byla docela ráda, když jsme se zvedly a šly na autobus. 
I přesto jsem ale byla ráda, že jsme jely - vždycky je fajn, když člověk pozná něco nového a trochu více pronikne do jiné kultury :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář Vám moc děkuji!