středa 20. května 2015

30 dní = 30 radostí, aneb můj poslední měsíc ve Finsku

Poslední měsíc ve Finsku jsem se už doslova nemohla dočkat domů.
Ne, že by to v Kuopiu bylo nějaké špatné. Ale už zhruba od března cítím velký stesk po domově a na nějakou dobu jsem dosyta nabažená pobytu v cizí zemi.

Za poslední měsíc ve Finsku jsem měla dost pesimistických chvil, kdy se mi chtělo brečet a říkala jsem si: "Uáááááá, ještě měsíc!", ale taky skvělých chvil, kdy jsem si říkala, jak ten čas letí a jak je to tu fajn.
Ať byly dny takové či makové, vždycky jsem se snažila, najít si na každém z nich něco pozitivního.
A tak jsem v průběhu mých posledních třiceti dní ve Finsku zapisovala každý den minimálně jednu věc, která mi v daném dni udělala radost.
Tento článek byl tedy tvořen po dobu třiceti dnů.
Někdy to bylo jednodušší a vymyslela bych těch radostí klidně 10, někdy jsem skutečně tápala. Vždycky se mi ale podařilo něco vymyslet.

Můj poslední měsíc ve Finsku byl fajn, proto...

20.4...že k dnešnímu dni už je to jen měsíc a započne moje desetidenní cesta domů.
21.4....že mi můj milý na otázku "K čemu bys mě přirovnal, kdybych měla být auto? Spíš trabant nebo ferrari?" odpověděl, že žádné, protože to, jak moc mě má rád, k žádnému autu přirovnat nelze.
22.4...že mi to poslední dobou hezky běhá. 40 kiláčků za 3 dny, to ujde.
23.4...že jsme měli dnes úplně parádní hodinu jógy, na které jsem viděla, jaký jsem udělala velký pokrok. (ale na tu hlavu se pořád nepostavím a nepostavím)
24.4...že jsme si s kamarádkou Jančou udělaly hezké odpoledne v kavárně nad dobrou kávičkou a dorťákem.
25.4...že jsme s tou samou osůbkou vyrazily na výlet do města Varkaus a udělaly si další skvělý den a večer.
26.4...že jsem měla jednoduše hezkou neděli: dopoledne běhání, odpoledne brunch a večer hodina jógy.
27.4...že jsem dostala pětku ze zkoušky z marketingu (pro ty, co nevědí - pětka ve Finsku je jako jednička v ČR :D) a upekla si skvělé kuře na smetaně s batáty.
28.4...že se oteplilo natolik, že jsem konečně mohla nechat doma zimní boty a vyrazila v polobotkách. A taky jsem si skvěle (a dlouze) zaběhala a to člověka vždycky potěší.
29.4...že jsme s Janou skvěle posnídaly v městské tržnici obří, asi dvacetidekový skořicový šnek a výbornou kávičku k tomu
30.4...že jsme podnikli pěknou, desetikilometrovou procházku a taky napadlo 15cm sněhu. Ten sníh sice moc velká radost není, ale na druhou stranu - kdo ho na konci dubna má?!. :)
1.5...že jsem si opekla prvomájového buřta v národním parku Linnansaari a poté jsme pozorovali dalekohledem tuleně.
2.5...že jsem měla  pěkný, leč deštivý den v národním parku Koli.
3.5...že jsem poprvé viděla medvědí stopu a také jsem jedla asi nejlepší dortíček za celý pobyt ve Finsku. (Možná mi tolik chutnal díky tomu, že byl zasloužený po náročné túře)
4.5...že se dnes ve škole konala předodjezdová schůzka, čímž jsem si začala připadat zase o krůček blíže domovu. Jupí!
5.5...že jsme se s Janou rozloučily posezením ve městě nad dobrou kávičkou. (Její odjezd sice moc velká radost není, ale rozloučení to bylo moc hezké)
6.5...že jsem si ráno skvěle zacvičila jógu. Hodinu, jen sama se sebou, zatímco všichni okolo mě ještě spali. A moje bolest zad byla rázem tatam.
7.5...že jsem se dneska dozvěděla spoustu nových, moc zajímavých věcí - třeba to, že je žížala hermafrodit a že když roztrhneš žížalu, budou obě dvě půlky ještě chvíli žít.
Taky to, jak mám správně v angličtině vymáhat peníze (Jo, ve Finsku ve škole se učíme supr věci) a v neposlední řadě, že tvůrci pyramid v Egyptě byli po jejich vystavění pozabíjeni, aby nikomu nemohli předat "návod" na stavbu a také na to, kde jsou ukryté všechny hrobky faraonů.
8.5....že se začala finská příroda konečně barvit do zelena a taky začaly pučet stromy a vylézat kytky.
9.5...že se můj milý přihlásil na svůj první půlmaraton.(A o týden později ho uběhl - dodatek k 20.5)
10.5...že jsem tento týden naběhala rovných 85 kilometrů a taky že se konečně udělalo TAK teplo, že jsme s ostatními erasmáky seděli celé nedělní odpoledne před domem, vyhřívajíc se na sluníčku.
11.5...že jsem prošla obchůdky v centru města a vybrala zde různé krásné dárky pro moje nejbližší.
12.5...že jsem si udělala radost novým tričkem a třemi knížkami (ty se mi však do ruky dostanou až příští týden, protože jsem si je objednala v českém eshopu)
13.5...že už je to jen týden a započne moje desetidenní cesta domů.
14.5...že jsem se dneska celý den učila. Ano, je tomu tak - dneska mi udělalo radost učení. Po více než půl roce jsem se totiž musela opravdu "šprtat" (zítra mám zkoušku) a zjistila jsem, že mě to pořád baví a jde mi to od ruky.
15.5...protože jsem tu zkoušku (snad) úspěšně napsala a taky jsem si koupila za odměnu nové boty.
16.5...že jsem úspěšně dala Puijonský půlmaraton.
17.5...že jsem měla jednoduše pěknou a odpočinkovou neděli - dopoledne odpočinek, odpoledne oběd se spolubydlícími a navečer poslední jóga. (Rozloučení s jógou - viz fotky níže:))
18.5...že se mi ozvali moji couchsurfeři, takže budu mít pozítří v Turku střechu nad hlavou a ještě k tomu zadarmo.
19.5...že jsem si sbalila kufry a připravila se na dlouhou cestu.
20.5...ŽE JEDUUU! :)



To byl tedy můj poslední měsíc ve Finsku. Jak je vidět, snažila jsem si ho zpříjemňovat, jak se jen dalo. I když se trochu vlekl, byl moc fajn. 

Celkově celý pobyt nemůžu zhodnotit jinak než pozitivně. Dobrá, mám-li být upřímná, pobyt na Taiwanu mi "sedl" asi tak o 1000% více, ale i tak jsem si Finsko skvěle užila, poznala spoustu milých lidí, naučila se mnoho nových věcí, poznala nová krásná místa, zlepšila se v angličtině a mnoho dalších pozitiv. 

Úplný návrat do Čech mě však čeká až za 10 dní - nyní sedím ve vlaku do Turku, kde se zdržím jednu noc. Odtud mi ráno jede trajekt do Stokholmu, zde se mám sejít se svým tatínkem a ještě budeme trochu cestovat Švédskem, Finskem a Pobaltím. 
Už se opravdu už dočkat, jak na naše cestování tak na můj úplný návrat....

2 komentáře:

  1. To je paradni clanek a napad! Taky si ted zkusim mesic zapisovat kazdej den nejakou malou radost:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to jsem ráda, že jsem tě inspirovala, Anetko :-) Už se těším na článek Tvých radostí!

      Vymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!