pondělí 26. ledna 2015

Hodně sportu + hodně dobrého jídla = ideální víkend

Minulý týden jsme společně s cca deseti dalšími kamarády započali novou, naprosto skvělou tradici: Nedělní brunch.
Brunch = breakfast + lunch, česky tedy něco jako "snídaňooběd". Protože jsem tušila, že se bude jednat o enormní obžerství, šla jsem si předtím pěkně zaběhat. A udělala jsem dobře! Sešli jsme se o půl jedné (pro mě to byl tedy spíše oběd - snídani jsem měla už v 9 ráno:)) a každý přispěl do mlýna s něčím slaným nebo sladkým, v obou případech však vždycky dobrým. Za příjemné atmosféry a dobré nedělní nálady jsme tedy měli:

- Vaječnou omeletu s hráškem
- Císařský trhanec s teplými jablky, tak jak to dělají v Rakousku na horách
- Rozpečené bagetky s mozzarellou a rajčaty
- Teplé croissanty
- Ovocný salát
- Těstovinový salát
- Spoustu zeleniny
- Lívanečky s ovocem
- Míchaná vajíčka
- Takové finské "lodičky" s rýží - karelské pirohy
- Ovocnou buchtu
- Kakaovou buchtu

Protože se to všem líbilo, rozhodli jsme se, že si akci zopakujeme i další neděli. (A není vyloučeno, že se bude zopakovávat každou neděli:)) Tyto dvě neděle to ale vyšlo tak, že měl vždycky někdo narozeniny, takže bylo o důvod víc.
Další neděli, tedy včera, se nás sešlo ještě více než na prvním brunchi. A opět každý něco uvařil nebo upekl, ale tentokrát byl náš stůl (resp. dva stoly, protože se to na jeden nevešlo) plný úplně jiných věcí! Náš druhý brunch tedy zahrnoval:

- Mnou dělané mexické tortilly s mletým masem, pálivou směsí a sýrem
- Matyášovo lečo
- Sushi
- Lososové jednohubky
- Palačinky
- "French toasts" neboli takové měkoučké, strašně dobře udělané toastíky
- German apple rings, neboli jablková kolečka, na které si musím bezpodmínečně vyžádat recept
- Čočkový dip
- Těstovinový salát
- Čokoládovou buchtu
- Další buchtu
-2 druhy pudinků, čokoládovou pěnu, slaný karamel a ovocný toping => to vše na potírání palačinek a dalších věcí
- Skořicové rolky
- Ovocný salát

Ochutnala jsem úplně všechno a nenašlo se nic, co by mi nechutnalo. Spíš naopak - už teďka mám zálusk na několik receptů, které si nesmím od svých kamarádů zapomenout poznamenat, než pojedu domů. 
Navíc jsem zjistila, jaká je brunch skvělá lidi-spojující aktivita - v Čechách  bohužel zatím poměrně opomíjená. Ráda bych ho u nás po mém návratu alespoň občas zavedla :)  

Obě neděle po tomto příjemném posezení následovala další příjemná činnost: Sunday jóga. 
Mám ohromnou radost, že je zde ve Finsku, stejně jako byla na Taiwanu, možnost cvičit jógu. Opět jsem si totiž uvědomila, jaký má jóga na moje tělo skvělý vliv a že jóga k běhání prostě pasuje jak prdel na hrnec. A máme tady skvělého učitele z Indie, takže jsou hodiny opravdu příjemné a kvalitní!
Na jógu do města jsme šly celkem 4 holky pěšky, což dalo tam a zpátky dobrých 8 kilometrů.
 Když k tomu přičteme mé běhání, mám za včerejšek v nohách rovných 20 kilometrů (+ zmíněnou hodinku jógy), takže si myslím, že si takovouhle gurmánskou akci nemusím absolutně vyčítat :)

Běhání a jóga však nebyly mé jediné víkendové sporty! V sobotu jsem vyrazila do místního lezeckého centra. Jsou tu sice jen bouldery, (= člověk nemá sedák a není přivázaný na laně, pouze má pod sebou matrace a neleze se do větších výšek než 3-4m) ale zato tu bylo hodně tras, které si člověk mohl vylézt. Já jsem samozřejmě zvládla jen ty nejjednodušší, ale i tak to byl pro mé slabé ruce poměrně záhul.:) V lezeckém centru jsme vydrželi celé sobotní odpoledne a moc se mi tam líbilo! Navíc tam měli dobré kafíčko, což byl bonus plus. 
Rozhodně tam během pobytu ještě ráda zavítám - jedinou nevýhodou je, že první návštěva stojí 5€ a ta další už 10€. Kdyby to bylo naopak, bylo by to lepší! :) 

Poslední věc, kterou nesmím zapomenout zmínit, je fotka, kterou jsem pořídila během včerejšího běhání. Jsou to rybáři na zamrzlém jezeře - prostě si udělají díru do ledu a rybaří! Udivilo mě však, že včera byly pouhé -2°C a na jezeře jich bylo jak naseto! Já bych se bála, že v takovém "vedru", jako -2°C, se to se mnou propadne... 

6 komentářů:

  1. Haha, popisek mě pobavil :) Založili jste si tedy hezkou tradici. Musí být skvělé se sejít a dát si něco dobrého v příjemné společnosti :) Takové víkendy miluji-když se něco děje a hlavně když se sportuje. Lezení mi normálně chybí, když tak koukám na fotk y:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se taky někam vydáš na erasmus, až budeš na VŠ a budeš si moct také užívat sportovně-gurmánské víkendy :-)

      Vymazat
  2. Krásný blog a design! Moc chválím!:-) Bude to tu krásné a těším se na spoustu článků, moc se mi líbí i článek, muselo to být skvělé a teplé croiassanty...to mi zní v uších jako pohádka!:_)
    A ty rybáře teda taky obdivuju, tomu říkám odvaha (nebo hazard?):D
    Lucka
    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu! I tvůj blog se mi moc líbí (ostatně, znám ho už delší dobu) a ačkoliv nejsem vegetariánka, mám vegetariánskou kuchyni moc ráda, takže je pro mě dost inspirativní!

      Vymazat
  3. Veru,

    máš jediné štěstí, že se právě chystám na snídani. Číst tohle večer při hladu, tak Tě proklínám do páté generace nazpátek :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi mě proklínalo víc lidí...a to se dnes večer chystám psát článek o proběhnutém food festivalu. Snad to moc neschytám! :))

      Vymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!