sobota 17. ledna 2015

Hokej

Dneska se v Kuopiu konalo velké hokejové utkání: Kalpa Kuopio vs. Ilves Tampere. Tyto teamy si vedou ve Finsku poměrně dobře - jsou součástí národní ligy. (Přiznám se, že tohle jsem si musela najít na Wikipedii. Kromě toho jsem tam také našla, že v tomto teamu hrají i nějací Češi :)
Ačkoliv nejsem žádný hokejový fanoušek, říkala jsem si, že když už v tom Finsku jsem, tak se alespoň jednou na nějaký zápas podívat půjdu. Byl to můj druhý sledovaný zápas v životě - na hokeji jsem byla předtím jen jednou, a to tehdy, když měl zápas můj bratr. Bohužel seděl pořád na střídačce a na led ho pustili jen asi na 10 sekund z celého utkání, takže to pro naší rodinu moc veselý zážitek nebyl.

Dneska jsme vyrazili skoro všichni Erasmáci. Hokejová hala se nachází v centru města, takže jsme se tam rychle a pohodlně dostali. Měli jsme nejlevnější lístky na stání a úplně to stačilo. Stání se dalo ty dvě hodinky v pohodě vydržet a navíc - přestože to byl zajímavý zážitek, nejsem takový blázen do tohoto sportu, abych dávala za lístek více než 4,5 eura. :) Hala byla úplně plná - tyhle fotky jsou pořízené půl hodiny před začátkem, takže to může klamně vypadat trochu poloprázdně.



Jak už jsem zmínila, hrálo Kuopio proti Tampere. Samozřejmě, že jsme fandili Kuopiu, když tu bydlíme! Když však Kuopio v posledních pěti minutách prohrávalo 4:0, říkali jsme si, jestli přeci jen nezačít fandit tomu Tampere :)
Samotná hra mě docela bavila, i když chvílemi to na mě bylo až moc dlouhé - příště bych si možná měla lépe naštudovat pravidla. Vím jen, že cílem je dát góla, ale ta další, "menší" pravidla hokeje mě bohužel během mého života minula, a tak jsem například nevěděla, proč se hra neustále zastavuje.

Více než samotný zápas mě bavily ty serepetičky okolo - líbila se mi hudba, kterou zde v mezipauzách hráli, líbili se mi skandující fanoušci s vlajkama - ta atmosféra byla opravdu skvělá. Také bylo moc hezké, když na led naběhli junioři (nebo jak se říká asi šestiletým hokejistům?!) a ty velké hokejisty tam jakoby uvedli a potom jim během přestávek čistili prostor okolo branek. Zajímavé taky rozhodně bylo, když se občas hráči na ledě začali rvát. Bohužel, rozhodčí byl vždycky strašně rychlý a během pár sekund je s pomocí píšťalky rozehnal.

Úplně ze všeho nejvíc se mi ale líbil maskot Kalpy, což bylo docela vtipné kuře hrající na kytaru. Zde na fotce kytaru bohužel nemá.
Zdroj: http://www.muotsikka.fi/sites/default/files/styles/large/public/Näyttökuva%202013-09-15%20kohteessa%2018.21.17.png

Hokejový zápas tedy byl pro mě příjemným, sobotním zážitkem. Nenadchlo mě to natolik, že by se ze mě stal nový hokejový fanoušek, ale zároveň nemohu vyloučit, že na hokej ještě někdy zajdu :)

2 komentáře:

  1. Ahojky Veru, jak zpívá má velmi oblíbená skupina PSH-Já to říkal.. Kdo jede do Finska tak prostě musí alespoň jednou na hokej.. :-D Je to úplně jiný zážitek v hale na stadionu než doma u telky. A co se těch pravidel týká, pokud ti je tam někdo z Erazmáků nestihne během těch 5 měsíců vysvětlit, rád se toho, až se vrátíš, ujmu Moc ti tento zážitek závidím, je to takový můj malý sen, i když úplně TOP by byla NHL v Americe, bohužel zatím to dávám jen u té telky /jako momentálně teď/.. Představ si i my jsme minulý týden k velké radosti Ondráška, vyrazili na extra ligu do Liberce na hokej.. Ondra to strašně prožíval, neustále troubil na trubku, až ty lidi před námi boleli uši no a když dal Liberec gól a fanoušci začali točit šálami k mému obrovskému údivu, sundal Ondra šálu co měl na krku a začal s ní také točit. Myslel jsem, že mě to roztrhá.. Když byl Ondra v takové euforii, vytáhl jsem ho v neděli na veřejné bruslení. Moc ho to bavilo, akorát jsme tam mohli být jen hodinu, abych ho stihl odvést do Rbk k jeho mámě, znáš to. Příští týden ale jdeme zase, moc se těšil..Musím se ti pochlubit, že na to moje "amatérské" hraní jsem si tento týden zakoupil nové brusle Reebok, které mají mimo všechny vymoženosti i možnost si je mechanicky dopumpovat vnitřní vyplň kolem kotníku.. No co ti mám psát, prostě jsem z nich úplně hotovej.. Také jsme se s Jarysem a jeho bratrem Mirkem přihlásili na kuželkářský turnaj trojic. Už máme po prvním základním kole, zahráli jsme velmi dobře a jsme zatím na děleném 3-4 místě. Ještě budeme ve středu hrát druhé kolo, musíme výsledek z prvního kola alespoň zopakovat, abychom se udrželi v první 8, která postupuje do finále. Tam to pak bude jednokolově, kdo z koho.. Počasí je tu kolem 0-5 stupnů Celsia.. Tento týden mamku a Peťana skolila nějaká viróza, ale už jsou částečně ready.. Tak se měj hezky a zase příště písnu.. Bruno

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, k hokeji také naše děti trochu více tlačíme, a doufáme, že se v tom uchytí a bude je to přecijen trochu bavit. Byli bychom za to moc rádi, ale znáte to, děti se nesmí do ničeho tlačit na sílu. Pokud bychom je tlačili na sílu, to bychom pak třeba i ty jejich brusle za pár měsíců vyhazovali a to přeci nechceme :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!