pátek 20. června 2014

Týden plný rozluček

Poslední dny na National Dong Hwa University se nesly v duchu rozlučkových oslav a večeří, závěrečných testů (teda jen jednoho) a dalších podobných akcí. (A taky mnoha desítek naběhaných a naplavaných kilometrů, aby se na mě tyto rozlučky a žranice moc neprojevily:) Těchto večerů bylo, pokud dobře počítám, celkem pět:

1. Ukončení hodiny čínštiny 
Celý semestr jsme s Ivčou a s Mírou navštěvovali kurz čínského jazyka, který byl v předposledním týdnu našeho pobytu ukončen závěrečnou zkouškou. Zkoušky jsem se poměrně bála, ale ve výsledku byla strašně lehoučká a všichni tři jsme jí zvládli na jedničku.
To, že jsem absolvovala semestr čínštiny, však neznamená, že toho bůhvíkolik umím. Poznám asi 100 čínských znaků, umím pozdravit a poděkovat, říct, jak se jmenuju a že jsem z Česka, taky umím čínsky trochu počítat, ale to je tak všechno.
Na čínštinu kromě nás tří chodili holky z Indonésie, Malajsie, Mongolska a kluci z Vietnamu, a tak jsme semestr zakončili takovým malým "posezením", kdy jsme se navzájem učili různá slova v našich jazycích.
To malé stvoření uprostřed je naše paní učitelka :)

2.Rozloučení s klubem Toastmasters
Během semestru jsme taky navštěvovali každý týden klub Toastmasters, kde jsme se zdokonalovali v anglickém projevu. Poznali jsme tam spoustu super lidí. Na konci přichystali závěrečnou "párty", která nám byla z velké části věnovaná. Součástí téhle párty byla večeře (smažené řízky, hranolky, tofu, rýže, batáty, mořské plody apod. - každý si donesl svoje hůlky a mističku a nabral si, co chtěl:) a něco jako talent show, u čehož jsme se dost nasmáli. V úplném závěru jsme od "toastmasterů" dostali krásná přání s věnováním. 

3.Rozloučení se spolubydlícími
Minulou sobotu jsme si také vyrazily na večeři s našimi spolubydlícími, Janice a Jessie. Na spolubydlící jsme s Káťou měly velké štěstí - uměly dobře anglicky, pomohly nám se spoustou věcí a během celého semestru jsme mohly používat jejich ledničku. Občas mě sice trochu štvaly (Když si Jessie dávala bezohledně půlhodinovou sprchu včetně fénování vlasů vždycky o půlnoci, kdy jsem chtěla spát), ale na to člověk rychle zapomene. :)
Byly jsme v Hualienu v mexické restauraci, což byl opravdu znamenitý gurmánský zážitek. Ten den jsme se byly s Káťou proběhnout 26 kiláčků - dobře jsme udělaly, protože jsme si pak mohly bez výčitek vychutnat velkou, prasáckou mexickou nálož. :)


4.Rozloučení s buddíky
Ve středu se konala další slavnostní večeře. Naši buddíci (+ další holky, co pojedou příští semestr k nám do Hradce) nás pozvali do barmské restaurace. Barmská kuchyně je podle Wikipedie mix thajských, indických a čínských chutí. 
Seděli jsme u velkého kulatého stolu, který měl uprostřed otáčecí desku. Na desce byly mísy s různými jídly - kari omáčka s vepřovým masem, nakládané lilky, zelenina s omáčkou s malými mušličkami, chilli s mletým masem, salát z mořských plodů, celá ryba, polévka, mísa rýže a krevetové placky. Možná jsem ještě na něco zapomněla - bylo toho fakt hodně a jeden pokrm byl lepší než druhý :) 
Večeře v barmské restauraci byla nejen velkým gurmánským zážitek, ale i moc příjemným posezením a popovídáním. Zejména když jsme popisovali našim kamarádům, na co se mají a nemají těšit, až budou následující semestr v Čechách. :)

 5.Finální závěrečná párty
Do pětice všeho dobrého, včera se konala ve společenské místnosti na Mírových kolejích velká závěrečná párty. Pozvali jsme snad všechny Taiwance (+ Indy a holky z Indonésie, Malajsie, Mongolska a Nikaragui), se kterými jsme se během semestru nějak skamarádili. Přišlo poměrně dost lidí a párty trvala celou noc. (Já, slabší článek, jsem odpadla asi v půl jedné, ale i tak jsem si tuto rozlučku moc užila)
S pár lidmi bylo loučení trochu smutné, ale věřím, že život ještě nekončí a že se třeba ještě někdy shledáme :)
No, a dneska nás čekalo balení - to byla ohromná výzva, vzhledem k tomu, kolik moc věcí jsem tady nakoupila. 
Naposled jsme zašli do oblíbené restaurace na nejlepší rybu na světě. (možná nejlepší proto, že nemá kosti) Prodala jsem kolo - na začátku semestru jsem ho za 4500 NT koupila, teď jsem ho prodala za 1200. Nic moc, ale lepší, než vůbec nic.   
Zítra předáme klíče od pokojů, vyrazíme do Taipeie na poslední dvě noci a tím bude náš semestr na Taiwanu ukončený. Ještě nás teda čeká týden na Bali a potom čtyřiadvacetihodinový let, jeden den čekání v Amsterdamu a 2.července sladký domov :)
...a poslední proběhnutí :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář Vám moc děkuji!