neděle 14. června 2015

Ferrata na Pastýřské stěně

Bydlím pouze pár kilometrů od Děčína, kde se mimo jiné nachází skvělá, pouze jeden rok stará via ferrata. A já jsem velká ostuda, protože jsem jí vylezla už asi čtyřikrát a terpve nyní jsem se rozhodla jí věnovat článek.
Tato ferrata si ho totiž opravdu zaslouží.

Jak už vyplývá z nadpisu článku, ferrata se nachází v Děčíně na Pastýřské stěně. Je to opravdu krásné místo - z Pastýřské stěny jsou vidět překrásná panoramata na děčínský zámek, Labe a celé město.

Je zde několik různě obtížných tras. To je naprosto skvělé - v České Republice nebo těsně za německými hranicemi se sice nachází několik dalších ferrat, ale žádná z nich nemá tolik cest k lezení!


Zdrojem obrázku jsou facebookové stránky děčínské ferraty.
Jak je vidět, v současné době se zde nachází 15 cest, které můžete prolézt!
Inu - byla jsem tu už čtyřikrát, pokaždé jsem lezla jinou cestou a stále mám co dohánět a objevovat. Je to obrovská paráda.
Na druhou stranu, při zdolávání děčínské (nebo kterékoliv jiné) ferraty mi pokaždé pořádně stoupá adrenalin v krvi a tuhne mi krev v žilách. Na "opravdové" lezení po skále bych asi byla velký posera. Ale...nikdy neříkej nikdy!

Naposledy jsem ferratu navštívila se svým taťkou minulý týden. Lezli jsme po trase č.3. Přestože to nebyla pouze obtížnost C, přišlo mi to pěkně náročné. :) Ale vyhecovala jsem se a jako bonus jsem zdolala ještě Karlův most ze železných lan.


Když jsme  k ferratě přijeli, potkali jsme zde postaršího pána. Dali jsme se s ním do řeči a o chvilku později jsme se dozvěděli, že je to pán, který s pomocí dalších nadšenců celou ferratu zinicioval a de facto postavil. Vyprávěl nám, co celé vybudování ferraty obnášelo - především velké problémy s vedením města. 
Je to smutné, že je ve městě tak skvělá atrakce a nemá moc velkou podporu. Ale pořád se najde velká spousta lidí, kteří jí podporují a navštěvují. Vloni o prázdninách ji prý zdolalo 10 000 lidí. 
Měli jsme v kapse dvě stě korun na občerstvení po výstupu. Taťka se těšil na pivo, já na vodu a šopský salát. Nakonec jsme však občerstvení oželeli a radši korunky přispěli panu Karlovi na výstavbu dalších cestiček. 

Letos jsme tam rozhodně nebyli naposled. Jak jsem řekla, jedná se o místo, kam opravdu ráda jezdím. Kloubí se zde sport, zábava a velký adrenalin. A jako bonus plus máte po výstupu krásný výhled na celé Děčínsko. 


8 komentářů:

  1. V Děčíně jsme byli kdysi na zámku, ale ferratu jsem ještě nikdy neferratovala. Manžel nerad výšky :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno se má zkusit...tak třeba někdy manžela přemluvíte:-)

      Vymazat
  2. Taky bych se tam chtěla podívat, než vyrazím na nějaký ferraty do Rakouska. Je super, že někoho napadlo postavit takový tratě i u nás, jen škoda, že jsou s tím takové problémy :( Předpokládám, že vybavení máš svoje, nebo tam půjčují?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vybavení mám svoje, ale není problém si ho přímo pod ferratou zapůjčit :)

      Vymazat
  3. Jen pro upřesnění. Nejsem si jistej, jestli jste Karla správně pochopili. Ferata je legální. Má certifikaci, zkoušky provedené ČHS, město Děčín na část z ní dalo peníze, část šla ze soukromých dotací. Děčín koupil Karlovi pilu na prořez stromů a křoví. Co se momentálně řeší jsou poslední dva směry. Ono je hrozně těžký Karla zastavit když něco rozjede :) Kromě Děčína má na svědomí i feraty ve Slaném a možná bude dělat i u nás v Ústí. Tak to jen tak pro info :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahaaa, díky za upřesnění a omlouvám se za chybnou interpretaci -povídali jsme s ním jen cca 10 min pod ferratou, tak jsem to opravdu špatně pochopila :)

      Vymazat
  4. To je v pohodě, on toho Karel napovídá hodně a chápu, že se v tom člověk může ztratit :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ale jinak všechna čest před ním, v jeho věku takovej zápřah....

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!