neděle 19. dubna 2015

Povídání o Petrohradu: 2.část

Třetí den v Petrohradu jsme měli opět bohatý program: ráno nás autobus odvezl do nejnovějšího ruského nákupního centra, kde jsme měli 2 hodiny volno na to, abychom centrum pořádně prošli a prozkoumali rozdíly mezi obchoďáky v Rusku a ve Finsku.
Upřímně, byla to spíš záminka učitelky, která si zde chtěla nakoupit. Už asi po dvaceti minutách jsem nevěděla, co zde dvě hodiny dělat, protože jeden z největších rozdílů byl ten, že ceny zboží byly mnohonásobně vyšší než ve Finsku, o ČR nemluvě.
Po dopoledni v obchodním centru jsme se vrátili do našeho hotelu, kde jsme měli dvě přednášky: jednu od manažerky hypermarketů Prisma a druhou od manažera hotelů Sokos. Obě se týkaly managementu/marketingu v Rusku a byly celkem zajímavé.
Po přednáškách nás čekal bohatý oběd ve formě švédských stolů. Spousta zeleniny, krevetový salát, ryba s bramborovou kaší a jako dezert tiramisu. My Češi jsme byli s obědem moc spokojení, ale holky z Francie nad výběrem trochu ohrnovaly nos :)

Odpoledne jsme měli tři hodiny volno: ostatní vyrazili k nějakému dalšímu kostelu, ale já jsem se rozhodla, že si místo toho půjdu zaběhat. Zaběhla jsem si 10 kiláčků podél řeky: běh ve městě plném smogu sice nebyl nic moc, ale šlo mi spíš jen o to, abych si mohla říct "Joo, běhala jsem v Petrohradu"" 


V podvečer jsme měli další, školou organizovaný program: ruskou folkovou show v jednom z petrohradských divadel. Folková show mě mile překvapila: obávala jsem se, že to budou 2 hodiny velké nudy, ale bylo to přesně naopak: zábavné, vtipné a zajímavé. Tanečníci a tanečnice vystřídali několik různých krojů a předvedli fakt pěkné vystoupení.
O přestávce jsme dostali šampaňské a jednohubky, což mě samozřejmě velice potěšilo. Měli tam jednu velice praktickou věcičku: držák na skleničku, který je připevněný na talířku. Na fotce níže je to lépe vidět. Zkrátka: můžete držet talíř, skleničku s šampáněm a ještě k tomu máte jednu ruku volnou. Zkrátka výborný vynález. :)




Ve čtvrtek dopoledne jsme měli naplánovanou návštěvu finského domu, což je budova v centru Petrohradu, ve které se soustřeďují Finové zde žijící, je tu také školka pro finské děti, finské firmy podnikající v Rusku zde mají podporu apod. Měli jsme tu dvě přednášky o finských firmách na ruském území. 
Po přednáškách jsme měli celé volné odpoledne: využili jsme ho k návštěvě kostela, procházce na malý ostrůvek v centru města, kde se nachází pevnost a dokonce i písečná pláž, no a také k návštěvě americké restaurace a nákupu suvenýrů. (Suvenýry nakupovali spíš Francouzi: my Češi jsme usoudili, že tahat domů bábušky a další kýče je absolutně zbytečné, když to s trochou štěstí možná najdeme u našich babiček na půdě.:))





No a poslední večer v Petrohradě nám škola přichystala další milý program: ruskou večeři. Na tu jsem se samozřejmě moc těšila, protože ochutnávání národních specialit je jedním z mých největších koníčků :) Večeře pro nás byla přichystána v pěkné restauraci Arka a skládala se ze čtyř chodů: 
- Salát Olivier, což je něco jako náš český bramborový salát, ale přidává se do něj ještě maso
- Boršč
- Mleté kuřecí maso obalené v takovém zvláštním těstíčku s bramborovou kaší
- Créme brulée jako dezert (to jsem moc nepochopila - měli jsme mít ruské menu a créme brulée je spíše francouzský dezert, nicméně i tak jsem si pochutnala:))
Byla to docela nálož, ale všechno bylo moc dobré. 



Po večeři jsem už jen odpočívala v hotelu a v sauně. V pátek po snídani jsme vyrazili zpátky do Finska. Cestu zdržely obšírné kontroly na hranicích, ale dorazili jsme v pořádku. Výlet do Ruska byl maximálně vydařený. Jsem ráda, že jsem se tam mohla podívat - bylo to zas něco úplně jiného. :) 

4 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda číst ty tvoje články hladovej je vždycky hrozný peklo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, tak až budeš příště nějaký číst, vem si k tomu něco dobrého...pravděpodobnost, že je v článku zmínka o nějaké dobrotě, je u mě vždycky více než vysoká:))

      Vymazat
  3. Zdravím, stačí si udělat vízum do Ruska udělat tady? https://vhs-czech.com/

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář Vám moc děkuji!